Cijepljenje / Još jedna osoba dobila alergijsku reakciju nakon Pfizerove vakcine

Zdravstveni radnik sa Aljaske imao je ozbiljnu alergijsku reakciju nakon što je dobio vakcinu Pfizer/BioNTech protiv koronavirusa, ali je sada stabilno, priopćile su u srijedu američke zdravstvene vlasti.

Ova nuspojava, javlja Reuters, bila je slična kao i kod dva slučaja prijavljena prošle sedmice u Britaniji.

Britanski medicinski regulator rekao je da svako ko ima ozbiljne alergijske reakcije na lijek ili hranu, ne bi smio dobiti cjepivo Pfizer-BioNTech COVID-19. Ipak, američka Uprava za hranu i lijekove (FDA) rekla je da bi većina Amerikanaca s alergijama trebala biti sigurna da primi cjepivo. Rečeno je da samo ljudi koji su prethodno imali ozbiljne alergijske reakcije na cjepiva ili sastojke u ovom cjepivu trebaju izbjegavati vakcinu.

Lindy Jones, čelnica hitnog odjela u glavnom gradu Juneau, gdje je pacijent sa Aljaske liječen, izjavila je novinarima da ova osoba nije imala alergijskih reakcija u prošlosti. Simptomi kod srednjovječnog pacijenta nestali su nakon liječenja epinefrinom, dodala je Jones.

Pacijent je još uvijek u regionalnoj bolnici Bartlett.

Pfizer je rekao da vakcina dolazi s jasnim upozorenjem – zbog moguće anafilaksije uvijek trebaju biti dostupni odgovarajući medicinski tretman i nadzor.

Primjena cjepiva započela je u ponedjeljak u Sjedinjenim Državama, nakon odobrenja za hitnu upotrebu prošle sedmice. Prve doze izdvojene su za zdravstvene radnike i štićenike domova za starije osobe

Bivši glavni naučnik FDA-e Jesse Goodman nazvao je alergijsku reakciju zabrinjavajućom, ali rekao je da se mora znati više informacija kako bi se bolje razumjeli rizici.

„Ono što moramo znati je koji je nazivnik – koliko je doza dato? Hoće li ovo biti nešto što će se vidjeti s većom učestalošću kod ovog cjepiva nego kod drugih? ” Rekao je Goodman. “Morat ćemo otkriti te stvari kako bismo obavijestili mijenja li to preporuke i slično.”

Izvor:radiosarajevo.ba